Rząd perski ostatecznie rozwiązał umowę z syndykatem, prowadzącym budowę kolei łączącej zatokę Perską z Teheranem. Na czele tego syndykatu stała „sławetna” i dobrze znana w Polsce ze złej strony, firma ULEN and Co.
Rozwiązując tę umowę z ULENEM, rząd perski zdecydował się powierzyć budowę kolei trans perskiej całkowicie firmom niemieckim, które wchodziły w skład konsorcjum kierowanego przez ULEN. Wielkie wpływy posła niemieckiego w Teheranie oraz ekspansja gospodarcza Niemiec na Bliskim Wschodzie odegrały tutaj dużą rolę.
Wszyscy Amerykanie i spora ilość polskich robotników, zatrudnionych przy budowie kolei, zmuszona została do opuszczenia Persji.
Sprawy sądowe, jakie koncern ULEN wytaczał przeciwko władzom perskim, toczyły się aż do wybuchu II Wojny Światowej.
Sprawy sądowe, jakie koncern ULEN wytaczał przeciwko władzom perskim, toczyły się aż do wybuchu II Wojny Światowej.
Teheran, 2 lipca 1930 r.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
ZAGRANICZNE INWESTYCJE I FIRMY |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
INDEKS RZECZOWY |
jerzy@milek.eu.org |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz