Pługów na zimę powinno wystarczyć na PKP

Środa, 20 listopada


Pług odśnieżny BJÖRKE

    Doświadczenia ubiegłej "zimy stulecia" , obfitującej w znaczne opady śnieżne, wykazało, że PKP nie posiadają dostatecznej ilości pługów odśnieżnych dla skutecznej walki ze śnieżycami, co spowodowało wstrzymanie ruchu na niektórych liniach kolejowych.
      Wobec tego Ministerstwo Komunikacji zawczasu zamówiło dziesięć pługów systemu „BJÖRKE”, których przeznaczeniem jest niedopuszczenie do tworzenia się zasp oraz usuwanie zwałów śnieżnych wysokości do 1 metra. Poza tym Ministerstwo Komunikacji zamówiło jeden pług wirowy systemu „NYDGIST & HOLM”, który usuwa zaspy śnieżne o wysokości ponad metra oraz przebija zleżały śnieg.
      Pług wirowy posiada wewnątrz wagonu własny kocioł parowy i maszynę parową dla obracania wirnika, który oczyszcza tory kolejowe od śniegu. W czasie pracy pługa wirowego śnieg jest odrzucany na 40 metrów poza torowisko.
      Ponadto Ministerstwo poczyniło pewne ulepszenia w starych pługach odśnieżnych i niezależnie od tego przystosowało pewną ilość pługów ze starych tendrów parowozowych. Obecnie PKP rozporządzać będą około 50 pługami odśnieżnymi.
      Ministerstwo Komunikacji opracowało również szczegółowe przepisy dla personelu kolejowego o obchodzeniu się z pługami odśnieżnymi.




Brak komentarzy: