Gdynia rozbudowuje stację rozrządową i dworzec

Środa/czwartek 20/21 listopada 



W dniach 20 i 21 listopada Pan Minister Komunikacji Alfons KÜHN dokonał inspekcji robót budowy stacji rozrządowej w Gdyni. Roboty budowlane rozwijane są stopniowo od roku 1925 w miarę postępu robót portowych oraz stosownie do wzrastających z roku na rok potrzeb eksportowych, w szczególności zaś wywozu węgla śląskiego, który w obecnej chwili w samej tylko Gdyni dosięga już poważnej cyfry od 250,000 do 280,000 ton miesięcznie.
Dotychczas ułożono na stacji rozrządowej około 35 km torów stacyjnych, z czego 18 km w roku bieżącym, nie licząc całego szeregu bocznych prywatnych do poszczególnych zakładów oraz torów nadbrzeżnych, przeznaczonych dla przeładunku towarów z wagonów na statki. Oprócz tego wykonywana jest obecnie budowa wielkiej parowozowni na 16 stanowisk z warsztatem podręcznym, budową wodociągów i stacji wodnej, oraz innych urządzeń trakcyjnych, wreszcie budowa 4-piętrowego domu mieszkalnego oraz kilku mniejszych domów dla pracowników kolejowych.
W przyszłym roku projektowany jest dalszy rozwój na stacji rozrządowej kosztem około 4 milionów złotych. Prócz tego rozważana jest kwestia powiększenia obecnego dworca osobowego, który wobec nieoczekiwanego wzrostu w ruchu w ostatnich latach okazał się już za ciasnym, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy obok stałego ruchu robotników zjawia się ruch sezonowy letników. 



Proponuję posty o podobnej tematyce:
MORSKA GOSPODARKA
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929
GDYNIA, miasto wydz. w woj. pomorskim
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM
 

Brak komentarzy: