Angielskie wezwanie wobec niemieckiej floty Zeppelinów – sterowiec R 100 – wyleciał z lotniska w Cardington rano o godzinie 3,45 do lotu przez Atlantyk do Kanady.
Sterowcem kierował komendant eskadry BOOTH. Na pokładzie znajdowały się 44 osoby, w tym 5 oficerów i 32 członków załogi. Resztę stanowili urzędowi obserwatorzy lotu.
Sterowiec wziął kurs na Liverpool, następnie łukiem przez Dublin poleci w kierunku północnych brzegów Irlandii, aby dotrzeć do Islandii i przez Grenlandię do brzegów Kanady.
Lot trwać ma przypuszczalnie 70 godzin, mimo to, na wszelki wypadek, statek powietrzny wiezie ze sobą zapasy żywności na pięć dni oraz 2.250 litrów wody. Dla sześciu silników Rolls Royce o ogólnej mocy 3,900 KM.
Po przybyciu do Nowej Funlandii sterowiec poleci wzdłuż rzeki św. Wawrzyńca do Montrealu.
Ostatecznie pierwszy lot transatlantycki brytyjskiego sterowca trwał 78 godzin, a lądowanie nastąpiło na lotnisku Saint Hubert w Quebecu. Po odbyciu kilku komercyjnych lotów turystycznych nad Kanadą i Stanami Zjednoczonymi, sterowiec R 100 powrócił do bazy angielskiej 13 sierpnia 1930 r.
Kariera brytyjskim sterowców jednakże była bardzo krótka. Następny aparat R 101 5 października 1930 r. spłonął nad Francją podczas lotu do Indii. Rząd brytyjski polecił zamknięcie programu budowy sterowców. R 100 został zezłomowany w listopadzie 1931 r.
Londyn, 29 lipca 1930 r.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
INDEKS RZECZOWY |
jerzy@milek.eu.org |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz