Kolejna pielgrzymka do Druskiennik wicepremiera BARTLA, wiceministra Romana KNOLLA i porucznika ZAĆWILICHOWSKIEGO

Warszawa, 15 września 1927 r.

O godz. 13 przybył do marszałka Senatu Wojciecha TRĄMPCZYŃSKIEGO wicepremier Kazimierz BARTEL i odbył z nim półtoragodzinną konferencję. Po zakończeniu rozmowy wychodzącego wicepremiera otoczyli dziennikarze, zasypując go pytaniami o przebiegu rozmowy.
Jak można się domyślać rozmowa dotyczyła programu prac rozpoczynającej się sesji Sejmu i Senatu. Pan marszałek TRĄMPCZYŃSKI pytał mnie o stosunek rządu do izb parlamentarnych. Mnie te sprawy przedstawiają się dość mglisto i nie kryłem tego pesymizmu przed panem marszałkiem.
Marszałek zaś, mimo że jest ode mnie starszy wiekiem, ma jakoś jaśniejsze spojrzenie na świat i ty chmur nie widzi.
Wiedzą Panowie, że nie jestem premierem. Premier jest w Druskiennikach, a Druskienniki są daleko … Panowie sami wiedzą, że zdanie premiera w tej sprawie jest decydujące. Dlatego jadę dziś wieczorem do Druskiennik.
I rzeczywiście, pan wicepremier w towarzystwie wiceministra Romana KNOLLA, płk Józefa BECKA i porucznika Stanisława ZAĆWILICHOWSKIEGO udał się do Druskiennik, skąd ma powrócić w sobotę 17 września rano i tego samego dnia po południu zwoła radę ministrów. Niewykluczone, iż w sobotę powróci do Warszawy także Marszałek Piłsudski.

 
Proponuję posty o podobnej tematyce:
MARSZAŁEK PIŁSUDSKI
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM
INDEKS RZECZOWY

Brak komentarzy: