Polski węgiel do Anglii płynie via Ryga

Katowice, 15 lipca 1926 r.
Polski przemysł węglowy otrzymał poważne zamówienia na dostawę węgla do Anglii. Ponieważ dotychczasowymi drogami nie można transportować wystarczającej ilości węgla na rynki zagraniczne musiano przeanalizować inną marszrutę. Część transportów pójdzie jak dotąd przez Niemcy na Hamburg oraz Gdańsk, Gdynię i Tczew – reszta zaś dostanie się do Anglii przez Łotwę.
Koleje polskie zwróciły się do partnera łotewskiego z zapytaniem, czy koleje łotewskie zdolne będą przewieźć w ciągu dwóch miesięcy około 200 tysięcy ton węgla.
Specjalna komisja PKP zlustrowała port ryski i stwierdziła, że żadnych trudności w obsłudze nawet tak dużego transportu nie powinno być wraz z przeładunkiem na pogranicznej stacji Griwa.
Według strony łotewskiej węgiel z Polski wywożony będzie codziennie w ilości 6 pociągów po 35 wagonów każdy.
Ładowanie na statki odbywać się będzie w Mühlgraben, Bolderaa i Ryskim Brzegu. Do portów angielskich węgiel dostarczony będzie kilkudziesięcioma statkami o wysokim tonażu.
Prasa łotewska podkreśla z zadowoleniem ten fakt, gdyż w związku z transakcją znajdzie pracę kilkuset robotników.

Proponuję posty o podobnej tematyce:
GÓRNICTWO WĘGLOWE
HANDEL ZAGRANICZNY
ŁOTWA
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM
INDEKS RZECZOWY


Brak komentarzy: