Były minister komunikacji inż. Paweł Romocki oskarżony na posiedzeniu komisji budżetowej przez posła Kapelińskiego o powierzenie budowy gmachu dyrekcji kolejowej w Chełmie spółce „Tor” za cenę wygórowaną, będąc jednocześnie jednym z właścicieli spółki, nadesłał 25 stycznia do komisji odpowiedź, iż ze spółki „Tor” wycofał się jeszcze w roku 1925.
Ministrem komunikacji inż. Romocki przestał być 27 czerwca 1928 r., a ofertę „Toru” na budowę przyjął już jego następca w dniu 6 lipca 1928 r. Wiceminister komunikacji inż. Witold CZAPSKI potwierdził dane wskazane przez posła Romockiego, wskazując jednocześnie, iż oferta „Toru” była rzeczywiście najniższa ze wszystkich złożonych propozycji. W świetle tych wyjaśnień zarzuty posła Kapelińskiego upadają i już na posiedzeniu komisji posłowie BBWR skrytykowali je ostro wytykając, iż poseł który występuje z tak poważnymi zarzutami, nie mogąc ich na niczym oprzeć, stawia się sam pod pręgierz.
01-23 Nad gmachami PKP w Chełmie krążyło jakieś fatum |
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
AFERY A.D. 1929 |
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929 |
PARLAMENT |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz