Największa transakcja na rynku reklamowym w Polsce

  Wtorek, 26 marca

Ministerstwo Poczt i Telegrafów ogłasza przetarg na nadanie wyłącznego prawa umieszczania reklam handlowych w lokalach wszystkich urzędów pocztowych i telegraficznych Rzeczypospolitej Polskiej na podanych ogólnych zasadach:
Umowa zawarta zostanie na przeciąg lat 5 od dnia jej podpisania bez prawa cedowania tejże na rzecz osób trzecich;
Zarząd Pocztowy zastrzega sobie prawo wstępnej cenzury wszystkich projektowanych do wywieszania reklam;
Zarządowi Pocztowemu przysługiwać będzie prawo umieszczania w urzędach pocztowych (własnymi środkami i kosztem) ogłoszeń służbowych, rządowych, rozkładów jazdy, reklam zakładów, przedsiębiorstw i instytucji państwowych, reklam instytucji dobroczynnych, humanitarnych oraz innych, których bezpłatne umieszczanie w urzędach uzna Zarząd Pocztowy za wskazane ze względu na dobro publiczne;
Koncesjonariusz zobowiązany będzie pobierać opłaty za reklamy handlowe według zatwierdzonego przez Ministerstwo cennika za dm²;
Tytułem opłat za umieszczenie reklam w urzędach pocztowych koncesjonariusz wpłacać będzie co miesiąc na rzecz Zarządu Pocztowego pewien odsetek od obrotu brutto z reklam;
Wysokość tych odsetek od obrotu brutto na rzecz Zarządu Pocztowego ustali umowa, którą zawrze Ministerstwo Poczt i Telegrafów z koncesjonariuszem na podstawie wyniku przetargu;
Wszelkie koszta uboczne, z wykonaniem i rozmieszczaniem reklam w urzędach związane, jako też koszta opakowania i przesyłki tych reklam do miejsc przeznaczenia ponosić musi koncesjonariusz;
Przy podpisywaniu umowy, tytułem zabezpieczenia i dotrzymania zawartych w niej warunków, wymagane będzie wpłacenie przez koncesjonariusza kaucji w kwocie 4,000 zł.
W ofercie należy podać wysokość proponowanych przez reflektanta na rzecz Zarządu Pocztowego odsetek od obrotu brutto. Do oferty musi być załączona książeczka oszczędnościowa P.K.O., względnie kwit stwierdzający wpłacenie wadium w kwocie 2,000 zł. Termin składania ofert upływa 26 marca.

Dobry chwyt reklamowy z tą książeczką oszczędnościową P.K.O. - przypominam, iż wówczas skrót ten oznaczał POCZTOWĄ KASĘ OSZCZĘDNOŚCI.

To mogła być największa transakcja reklamowa w latach 1929 - 1934. Placówek pocztowych było o wiele więcej niż na przykład dworców kolejowych. Poszukamy, zobaczymy.



Proponuję posty o podobnej tematyce:
CENZURA
POCZTA I TELEFONY
REKLAMA




Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:




ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
INDEKS PAŃSTW

Brak komentarzy: