W związku z Powszechną Wystawą Krajową Ministerstwo Komunikacji zwiększyło ilość parowozów osobowych w Dyrekcjach Poznańskiej i Warszawskiej, to jest w tych Dyrekcjach, w których znacznie wzrośnie ruch pociągów osobowych; w tym celu Dyrekcja Warszawska otrzymała 15 nowych parowozów, zbudowanych w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Dyrekcja zaś Poznańska otrzymała z Dyrekcji Katowickiej 10 parowozów i ponadto z Chrzanowa w kwietniu i maju 9 nowych parowozów, a w następnych miesiącach otrzyma po 4 nowe parowozy. Dzięki temu zostanie usunięty brak parowozów, jaki może mieć miejsce przy znacznie zwiększonym ruchu osobowym.
Niezależnie od przydziału Dyrekcjom Warszawskiej i Poznańskiej nowych parowozów, Dyrekcje Katowicka i Gdańska otrzymały 20 nowych parowozów tendrzaków typu polskiego dla obsługi ruchu podmiejskiego i sąsiedzkiego z Niemcami; przydział tych parowozów, nie posiadających oddzielnych tendrów, umożliwi obsługę pociągów osobowych bez obracania ich na stacjach końcowych, co ułatwi służbę drużynom parowozowym.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
PEWUKA |
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929 |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
6 komentarzy:
Parowóz na zdjęciu w żaden sposób nie przypomina OKl27. Ponad to OKL27 produkowane były przez HCP w Poznaniu.
Dzięki za pomoc - a teraz jest OK z lokomotywą OK ?
Jerzy
Z lokomotywą Ok22 jest OK.
Produkowano je w Fabloku od 1928 do 1934 roku.
Żeby było w 100% OK to proponuję zmienić w opisie pod zdjęciem dużą literę K na małą k. W tym wypadku k oznacza układ osi, a ten w nazwie serii pisany był z małej litery.
Gratuluję strony.
Pozdrawiam Marcin
Jak Specjalista chwali, to trzeba uważać. Proszę o wszelkie druzgocące uwagi na przyszłość. Pozdrawiam.
Teraz mi się przypomniało,że mój pradziadek był kolejarzem w Krzeszowicach. Czyli jakaś nić jest. Tylko w Krzeszowicach była zdaje się duża katastrofa kolejowa ?
Oprócz katastrofy kolejowej Krzeszowice mają jeszcze jeden niechlubny epizod związany z parowozami. Na przełomie XX i XXI w. próbowano stworzyć tam skansen kolejowy. Skończyło się na tym, że kilka eksponatów z tworzonej ekspozycji trafiło pod palnik. Na szczęście resztę udało się uratować.
Pozdrawiam
Marcin
Ale tego palnika nie miał w ręku mój św. pamięci Pradziadek. Daję głowę. ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA i zapraszam
Jerzy
Prześlij komentarz