Warszawa, 3 lipca 1928 r.
Po raz pierwszy w Polsce mieliśmy do czynienia ze strajkiem na liniach żeglugi powietrznej.
Uposażenie pilotów AEROLOTU mimo znacznego spadku kursu złotego od roku 1925, nie uległo ani razu podwyższeniu. Przeciwnie, w roku 1926, wskutek przeliczenia odległości lotów, zarobki uległy zmniejszeniu.
Gdy nie doczekawszy się inicjatywy dyrekcji firmy piloci w końcu marca wystąpili z wnioskiem o podwyższenie gaży, dyrekcja najpierw przychylnie potraktowała ten wniosek i na oficjalnej konferencji z delegatami pilotów zapowiedziała podwyżkę o 30 – 35%.
Równocześnie dyrekcja AEROLOTU wystąpiła do ministerstwa komunikacji z prośbą o podwyższenie subwencji, motywując to koniecznością podwyżki płac personelu. Przychylając się do tego wniosku resort poparł inicjatywę pilotów i podwyższył subwencję o 15%. po przewalutowaniu tej dodatkowej subwencji dyrekcja AEROLOTU zaproponowała pilotom podwyżkę w granicach 8%.
Wczoraj rano wszystkie samoloty zgodnie z rozkładem wystartowały. Od godz. 10 jednakże samoloty przestały wylatywać. Strajk ma charakter włoski i ma potrwać trzy dni.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
INDEKS RZECZOWY |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz