W ostatnich dniach czerwca 1926 r. znaczne transporty węgla górnośląskiego szły tranzytem przez Niemcy via Drawski Młyn do Szczecina i Hamburga, gdzie węgiel ładowano na statki.
Obecnie polskie ministerstwo kolei otrzymało od zarządu kolei niemieckich zawiadomienie, że przyjecie przez nie węgla polskiego ograniczone zostało: dwa wywożonego przez Hamburg – do 18 pociągów, a dla Szczecina – do 4 pociągów dziennie.
Jednocześnie koleje niemieckie zmniejszyły odpowiednio ilość wagonów dostarczanych zagłębiu górnośląskiemu pod załadunek węgla, wywożonego przez Niemcy.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
GÓRNICTWO WĘGLOWE |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
INDEKS RZECZOWY |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz