30 września Fritz von OPEL, wnuk założyciela koncernu OPEL, usiłował wzlecieć na samolocie o napędzie rakietowym na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Do tego celu Fritz von Opel użył samolotu żaglowego RAK-1 (konstruktorem był inżynier Julius HATRY) z dziewięcioma rakietami. Przy pierwszej próbie samolot przeleciał 9 metrów, przy drugiej 20, a trzecia była już udana.
Samolot, który ważył 270 kg wzniósł się w powietrze i okrążył lotnisko z szybkością 150 km na godzinę. Szybkość przy lądowaniu spadła do 100 km, skutkiem czego samolot przy zetknięciu się z ziemią doznał nieznacznych uszkodzeń. Poprzednia próba dokonana na samolocie Ente skończyła się w czerwcu 1929 r. niepowodzeniem.
Fritz von Opel w latach 1928 – 1929 dokonał szeregu prób wykorzystania napędu rakietowego także do pojazdów naziemnych: samochodu oraz pojazdu szynowego.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
NIEMCY |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz