Frizt von Opel testuje samolot o napędzie rakietowym

30 września Fritz von OPEL, wnuk założyciela koncernu OPEL, usiłował wzlecieć na samolocie o napędzie rakietowym na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Do tego celu Fritz von Opel użył samolotu żaglowego RAK-1 (konstruktorem był inżynier Julius HATRY) z dziewięcioma rakietami. Przy pierwszej próbie samolot przeleciał 9 metrów, przy drugiej 20, a trzecia była już udana.
Samolot, który ważył 270 kg wzniósł się w powietrze i okrążył lotnisko z szybkością 150 km na godzinę. Szybkość przy lądowaniu spadła do 100 km, skutkiem czego samolot przy zetknięciu się z ziemią doznał nieznacznych uszkodzeń. Poprzednia próba dokonana na samolocie Ente skończyła się w czerwcu 1929 r. niepowodzeniem.
Fritz von Opel w latach 1928 – 1929 dokonał szeregu prób wykorzystania napędu rakietowego także do pojazdów naziemnych: samochodu oraz pojazdu szynowego.

Proponuję posty o podobnej tematyce:
LOTNICTWO
NIEMCY
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM


Brak komentarzy: