Wtorek, 15 stycznia
Rada Techniczna przy Ministerstwie Komunikacji zajęła się sprawą wzmocnienia mostu przez Wisłę w Toruniu, który obok jednego toru kolejowego posiada jezdnię kołową.
Wielkie przęsła środkowe tego mostu wymagają wzmocnienia, a oprócz tego zachodzi potrzeba przepuszczenia drugiego toru kolejowego. W tym celu cały most będzie użyty dla kolei wyłącznie, a dla drogi kołowej budowany jest przez Ministerstwo Robót Publicznych nowy most z użyciem konstrukcji żelaznej, otrzymanej z rozbiórki zbędnego już obecnie mostu kolejowego na Wiśle pod Opaleniem.(powiat gniewski, woj. pomorskie).
Niezbędne dla dwóch torów wzmocnienie przęseł środkowych starego mostu będzie osiągnięte przez wbudowanie w jego środek nowych dźwigów według projektu dawniej już zatwierdzonego przez Radę Techniczną.
Projekt zrealizowano dopiero w 1934 roku.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
INWESTYCJE |
SAMOCHODY I DROGI KOŁOWE |
TORUŃ, miasto wojewódzkie woj. pomorskiego |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz