Sztandarowej budowy PKP los nieszczególnie szczęśliwy

Wtorek, 30 kwietnia


Pan Minister Komunikacji Alfons KÜHN podpisał rozporządzanie, mocą którego w miejsce zniesionego kierownictwa budowy gmachu Dyrekcji Kolei Państwowych i kolonii mieszkalnych w Chełmie, które podlegało bezpośrednio Ministerstwu Komunikacji, stworzone zostało dla dalszego prowadzenia budowy gmachów dyrekcji kolejowej w Chełmie nowe kierownictwo podległe Dyrekcji Kolei Państwowych w Radomiu. Równocześnie Pan Minister zwolnił dotychczasowego kierownika budowy gmachów w Chełmie, inż. Zygmunta Mianowskiego.

      Budowa kompleksu biurowe – mieszkaniowego PKP w Chełmie była pechowa do końca. Uszkodzenia spowodowane wyjątkowo ostrą zimą 1928/29 opóźniły prace budowlane. Następnie przyszedł kryzys i z powodu braku pieniędzy robót zaniechano aż do roku 1938. Przeniesienie urzędników z Radomia do nowej siedziby miało nastąpić 1 grudnia 1939 r. - oczywiście nie nastąpiło. Od 22 lipca do 1 sierpnia 1944 r. gmach Dyrekcji PKP w Chełmie był siedzibą Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego, co także za szczególne szczęście uznać nie należy.


Proponuję posty o podobnej tematyce:
AFERY A.D. 1929
INWESTYCJE
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM

Brak komentarzy: