Wtorek, 30 kwietnia
Pan Minister Komunikacji Alfons KÜHN podpisał rozporządzanie, mocą którego w miejsce zniesionego kierownictwa budowy gmachu Dyrekcji Kolei Państwowych i kolonii mieszkalnych w Chełmie, które podlegało bezpośrednio Ministerstwu Komunikacji, stworzone zostało dla dalszego prowadzenia budowy gmachów dyrekcji kolejowej w Chełmie nowe kierownictwo podległe Dyrekcji Kolei Państwowych w Radomiu. Równocześnie Pan Minister zwolnił dotychczasowego kierownika budowy gmachów w Chełmie, inż. Zygmunta Mianowskiego.
Budowa kompleksu biurowe – mieszkaniowego PKP w Chełmie była pechowa do końca. Uszkodzenia spowodowane wyjątkowo ostrą zimą 1928/29 opóźniły prace budowlane. Następnie przyszedł kryzys i z powodu braku pieniędzy robót zaniechano aż do roku 1938. Przeniesienie urzędników z Radomia do nowej siedziby miało nastąpić 1 grudnia 1939 r. - oczywiście nie nastąpiło. Od 22 lipca do 1 sierpnia 1944 r. gmach Dyrekcji PKP w Chełmie był siedzibą Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego, co także za szczególne szczęście uznać nie należy.
| Proponuję posty o podobnej tematyce: |
| AFERY A.D. 1929 |
| INWESTYCJE |
| POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929 |
| Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
| ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
| ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
| MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
| INDEKS PAŃSTW |
| KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz