Piątek, 12 lipca 1929
Pan Minister Minister Komunikacji Alfons KÜHN rozporządzeniem z dnia 12 lipca udzielił na mocy art. 2 Ustawy z dnia 14 października 1921 r. o udzielaniu koncesji na koleje żelazne (Dz. U. R. P. Nr 88, poz. 646) Biuru Technicznemu „J. OPPMAN i H. KOZŁOWSKI”inżynierowie Komunikacji, mającego siedzibę w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 18, i działającemu z ramienia i na rzecz Magistratu miasta Kielce, zezwolenia na czynienie studiów przedwstępnych normalnotorowej kolei elektrycznej użytku publicznego od Kielc przez Białogon i Zagrodę do Chęcin z odnogą do stadionu sportowego celem sporządzenia projektu technicznego.
Na podstawie tego zezwolenia służy wymienionemu Biuru Technicznemu w myśl art. 5 wspomnianej ustawy prawo wstępu na grunt obcy oraz dokonywania potrzebnych pomiarów i niwelacji za wynagrodzeniem szkód stąd spowodowanych.
Projektowana linia kolejowa długości około 15 kilometrów, przechodzić będzie przez Województwo Kieleckie, które zostało powiadomione jednocześnie o wydaniu tego zezwolenia.
Pozwolenie to zachowuje swą moc w ciągu 6 miesięcy od dnia jego wydania, to jest do 12 stycznia 1930 r.
Termin, do którego ma wpłynąć podanie o udzielenie Magistratowi koncesji na budowę i eksploatację normalnotorowej kolei elektrycznej Kielce – Chęciny z odnogą do stadionu sportowego na podstawie powyższych studiów, upływa z dniem 12 lipca 1930 r.
Kolei tej i wielu innych, projektowanych w 1929 roku nie zbudowano z powodu kryzysu.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
KIELCE I WOJEWÓDZTWO |
KOLEJE PRYWATNE I SAMORZĄDOWE |
INWESTYCJE |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz