Środa, 17 lipca
Podpisana w Ministerstwie Przemysłu i Handlu w dniu 17 lipca 1929 r. umowa ze „Stocznią Gdyńską”, na czele której stoją prof. inż. NOE oraz inż. A. DUNIN, rozwiązuje aktualną sprawę powstania i budowy pierwszej stoczni w porcie gdyńskim.
Na wydzierżawionym na 35 lat terenie przy basenie południowym portu „Stocznia Gdyńska” w terminie półrocznym zobowiązuje się przystąpić do budowy większych warsztatów do naprawy i budowy kutrów rybackich, remontów mechanizmów statków, budowy helinga z podciągiem do wyciągania statków.
Aczkolwiek Stocznia na razie ma zaspokajać przeważnie potrzeby rybackie, dalsze rozszerzenie jej w celu zaspokajania również potrzeb żeglugi morskiej staje się koniecznym, jako jedynej dotychczas stoczni w Gdyni. W związku z tym Stocznia nabędzie wkrótce dok pływający o wyporności 3,000 ton.
Dok pływający poświęcono 20 listopada 1929 r.
Zwracam uwagę na nazwisko ówczesnego szefa Stoczni Gdyńskiej. Nomen omen. W sieci "0" informacji o Profesorze NOE.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
MORSKA GOSPODARKA |
INWESTYCJE |
GDYNIA, miasto wydz. w woj. pomorskim |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz