Sobota, 30 listopada
Ostatnio powróciła z Niemiec i Francji delegacja, wysłana przez Ministerstwo Komunikacji dla zaznajomienia się ze stosowanym na kolejach zagranicznych systemem odnawiania starego żelastwa nawierzchni. W ciągu 10 dni pobytu przedstawiciele Ministerstwa zwiedzili niektóre urządzenia i zakłady, pracujące nad tym odnawianiem, a mianowicie: w Niemczech prywatną fabrykę w Werder nad Hawelą oraz rządową w Kirchmoser pod Brandenburgiem, we Francji zaś wielkie przedsiębiorstwo kolei du Nord przy stacji Persan – Beaumont.
Z zebranych danych wynika, że odnawianie, czyli tzw. „regeneracja” starych materiałów nawierzchni w celu możliwego przywrócenia przynajmniej w części pierwotnej sprawności praktykuje się w Niemczech i we Francji od szeregu lat na dość dużą skalę i z dobrym skutkiem.
Zebrane przez komisję dane posłużą Ministerstwu za podstawę przy powzięciu decyzji co do wprowadzenia systemu regeneracji i na kolejach polskich.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929 |
CIEKAWOSTKI 1929 |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz