Dyrekcja Kolejowa zdąży się przenieść na Nowy Rok

Piątek, 15 listopada 




     W ostatnich latach w związku z przebudową węzła warszawskiego zaszła potrzeba zburzenia szeregu budynków, znajdujących się na terenie stacji Warszawa Główna, w których mieści się część biur Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Warszawie. Wobec tego Ministerstwo Komunikacji w 1927 roku zdecydowało się na budowę oddzielnego gmachu na pomieszczenie biur Dyrekcji, zwłaszcza, że biura Dyrekcji rozmieszczone są jeszcze dotychczas w różnych punktach miasta w lokalach ciasnych i przeważnie nieodpowiednich.
      Nowy gmach, wykonywany według projektu prof. Mariana LALEWICZA, wznoszony jest przy dworcu Warszawa Wileńska na Pradze (przy zbiegu ulic Wileńskiej, Zygmuntowskiej i Targowej – aktualnie Targowa 74, róg Wileńskiej i alei Solidarności ).
      Gmach posiada ogólną kubaturę 95.000 m³ i składa się z pięciu dużych skrzydeł, połączonych ze sobą, na pomieszczenie biur Dyrekcji i dwóch domów mieszkalnych dla pracowników Dyrekcji.
      Budowa prowadzona jest bardzo intensywnie. Przed 1 stycznia 1930 r. część gmachu, a mianowicie dwa domy mieszkalne i dwa skrzydła biurowe będą całkowicie ukończone i oddane do użytku. Do budynków tych przeniesione zostaną biura Dyrekcji, mieszczące się w budynkach, podlegających zburzeniu w związku z przebudową węzła warszawskiego.

I zdążyli. Od kwietnia 1929 poczyniono wielkie postępy. Porównaj.





Proponuję posty o podobnej tematyce:
GMACHY PAŃSTWOWE
POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE 1929
WARSZAWA
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM

Brak komentarzy: