Wybudowany w lipcu 1928 roku w wytwórni Luftschiffbau Zeppelin GmbH w Friedrichshafen za ponad 8 milionów marek sterowiec LZ 127 „Graf Zeppelin” musiał zarobić na swe utrzymanie. Już w następnym 1929 roku potentat prasowy William Randolph Hearst, doceniając zainteresowanie publiczności spektakularnymi lotami potężnych cygar, zaproponował sfinansowanie lotu dookoła świata w zamian za wyłączność na relacje z wyprawy.
Lot rozpoczął się 7 sierpnia 1929 roku startem z amerykańskiej bazy sterowców w Lakehurst Naval Air Station w New Jersey. Trasa podróży liczyła 49 618 km, którą sterowiec pokonał w ciągu 448 godzin z szybkością ponad 100 km/godz. Marszruta to Lakehurst – Niemcy – Związek Radziecki, Japonia, Pacyfik, Los Angeles i zamkniecie pętli wokół globu w dniu 29 sierpnia.
Międzylądowania to:
Friedrichshafen (Niemcy) lądowanie 10 sierpnia, start 15 sierpnia,
Tokio lądowanie 19 sierpnia, start 23 sierpnia,
Los Angeles lądowanie 26 sierpnia, start w dniu następnym,
Lakehurst.
W komfortowych warunkach 20 pasażerów odbyło swą trzytygodniową podróż życia.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
ZAGRANICA |
NIEMCY |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz