W piątek 9 sierpnia 1929 roku Franciszek Żwirko oraz Stanisław Wigura wystartowali z Warszawy na jednosilnikowym górnopłatowym samolocie RWD-2 do lotu okrężnego na trasie Warszawa – Paryż – Barcelona – Mediolan – Warszawa o długości ponad 5 000 km. Lot zakończono pomyślnie.
Samoloty serii RWD zostały zaprojektowane i wykonane w warsztatach Sekcji Lotniczej Koła Mechaników Politechniki Warszawskiej. Nazwa wywodziła się od nazwisk trzech konstruktorów samolotów: Stanisława Rogalskiego, Stanisława Wigury oraz Jerzego Drzewieckiego.
Lot okrężny rozpoczął pasmo sukcesów polskich maszyn sportowych serii RWD, przerwanej tragiczną katastrofą 11 września 1932 roku, w której pilotująca samolot RWD-6 załoga zginęła pod Cierlickiem Górnym na Śląsku Cieszyńskim.
Dwa dni przed startem RWD-2 lot dookoła świata z bazy w Lakehurst (Wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych) rozpoczął niemiecki sterowiec "Graf Zeppelin". Podróż tę zakończył 29 sierpnia 1929 roku.
Dwa dni przed startem RWD-2 lot dookoła świata z bazy w Lakehurst (Wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych) rozpoczął niemiecki sterowiec "Graf Zeppelin". Podróż tę zakończył 29 sierpnia 1929 roku.
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz