Triumf PKP

      Dla Polskich Kolei Państwowych obsłużenie zwiększonego ruchu towarowego i osobowego przed, podczas oraz po Powszechnej Wystawie Krajowej było wyzwaniem gigantycznym. Należy stwierdzić, iż wysiłki te przyniosły jeden, ogromy sukces organizacyjny. Wspomnijmy tutaj na przykład o ulgach przejazdowych, z których można było korzystać na kolejach z okazji PeWuKa.

      Na każdej stacji nabyć można było ze zniżką 1/3 normalnej ceny bilety powrotne dowolnej klasy i rodzaju pociągu na jednorazowy przejazd do Poznania i z powrotem. Bilety te ważne były na przeciąg 15 dni, licząc od dnia ich nabycia i nie podlegały żadnym formalnościom.
      Zarząd PKP wprowadził ponadto 15-dniowe bilety okręgowe, które upoważniały do podróży po Polsce w dowolnych kierunkach i dowolnymi pociągami, byleby tylko bilet taki był ostemplowany w ciągu tych 15 dni w biurze poznańskiej Powszechnej Wystawy Krajowej. Cena tych biletów okręgowych wynosiła dla klasy III – 102 zł, klasy II – 153 zł oraz dla klasy I – 255 zł. Bilety okręgowe nabywać można było w dyrekcjach kolejowych oraz w agencjach Biura Podróży „ORBIS” i Międzynarodowego Towarzystwa Wagonów Sypialnych.
      Podróżni, którzy pragnęli odbyć podróż okrężną po Polsce według z góry ustalonej marszruty, mogli nabywać w biurach „ORBISU” i Międzynarodowego Towarzystwa Wagonów Sypialnych bilety zeszytowe ze zniżką 1/3 normalnych cen.
      Grupy złożone co najmniej z 25 osób, nabywać mogły bilety zniżkowe na przejazd do Poznania lub z Poznania. Zniżka wynosiła 50% normalnych cen biletów. Dla otrzymania takich biletów należało przedstawić w kasie biletowej imienną listę podróżnych i podać nazwisko przewodnika. Grupy, odbywające podróż okrężną po Polsce, złożone z 10 do 25 osób, mogą otrzymać bilety zniżkowe od 33,3% do 66,6%, zależnie od charakteru wycieczki. Bilety te otrzymywało się na podstawie zaświadczeń, wydawanych przez Dyrekcję Kolejową. Szczegółowych informacji udzielały referaty wycieczkowe, które istniały przy każdej Dyrekcji Kolejowej, względnie urzędnicy poszczególnych stacji kolejowych.

Poznań Główny
 

Brak komentarzy: