Konkurs na polski typ samolotu komunikacyjnego, ogłoszony przez Ministerstwo Komunikacji zgromadził ogółem 8 projektów, w tym dwa nadesłane przez Podlaską Wytwórnię Samolotów, dwa przez Państwowe Zakłady Lotnicze, dwa przez nieistniejące już dzisiaj Towarzystwo polskich linii lotniczych „Aerolot” i po jednym przez inż. Stefana Malinowskiego i Wielkopolską Wytwórnię Samolotów „Samolot”.
Sąd konkursowy w dniu 16 stycznia 1929 r. stwierdził, iż jedynie dwa płatowce mogą być przyjęte do konkursu – PWS 20 i T 440. Mimo tego zastrzeżenia postanowiono rozpatrzeć wszystkie przedstawione projekty i dać ogólną klasyfikację ich wartości. Po dokładnym przestudiowaniu projektów, sąd konkursowy zaproponował nie przyznawać pierwszej nagrody, zaś drugą przyznać projektowi Podlaskiej Wytwórni Samolotów PWS 20 oraz wyróżnić ze względu na pomysł projekty T 440 firmy „Samolot” z Poznania oraz PZL Y (?) Państwowych Zakładów Lotniczych.
PZL-5 konstrukcji inż. Stefana Malinowskiego |
Proponuję posty o podobnej tematyce: |
LOTNICTWO |
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów: |
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY |
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI |
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI |
INDEKS PAŃSTW |
KALENDARIUM |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz