Aleksander WERTYŃSKI. Zakaz występowania w Polsce.



Rozporządzeniem ministerstwa spraw wewnętrznych została odebrana koncesja na prawo urządzania spektakli na terenie Rzeczypospolitej Polskiej znanemu autorowi „smętnych piosenek Pierrota” - Aleksandrowi WERTYŃSKIEMU.
Zarządzenie to zostało wydane z powodu nadużycia zaufania przez generalnego impresario pana WERTYŃSKIEGO. Słynny pieśniarz rosyjski przebywał wówczas na emigracji w Polsce i Niemczech.
Warszawa, 2 marca 1926 r.

O pieśni mnie prosisz
mej lutni strun brak
pozrywał mi struny
cierpienia zły ptak
pozrywał mi struny złociste
uczucia złem skrzydłem
połamał mi czyste
nić pękła natchnienia mi brak

nowych piosenek nie umiem już snuć

a starych wspominać nie mogę bo
nie chcę cierniami zbliźnionych ran kłuć
i idę i idę bezpieczny w swą drogę

O pieśni mnie prosisz

mej lutni strun brak
pozrywał mi struny
cierpienia zły ptak
pozrywał mi struny złociste
uczucia złem skrzydłem
połamał mi czyste
nić pękła natchnienia mi brak

O pieśni mnie prosisz

mej lutni strun brak
pozrywał mi struny
cierpienia zły ptak
pozrywał mi struny złociste
uczucia złem skrzydłem
połamał mi czyste
nić pękła natchnienia mi brak
.


Proponuję posty o podobnej tematyce:
KULTURA
Ponadto polecam korzystanie ze stale uzupełnianych indeksów:
ALFABETYCZNY INDEKS OSOBOWY
MIEJSCOWOŚCI – UKŁAD WOJEWÓDZKI
ALFABETYCZNY INDEKS MIEJSCOWOŚCI
INDEKS PAŃSTW
KALENDARIUM
INDEKS RZECZOWY
jerzy@milek.eu.org

Brak komentarzy: